Bijna 20 jaar geleden startten enkele jongeren- en welzijnsorganisaties met onlinehulp. Ze stelden vast dat taboe geladen thema’s als zelfdoding, eetstoornissen en automutilatie online gemakkelijker bespreekbaar zijn. Pioniers zoals de Zelfmoordlijn (nu 1813), de kinder- en jongerentelefoon (nu AWEL), Tele-Onthaal en het JAC begonnen daarom e-mailhulp, chathulp en internetfora in te zetten. Het bleek al snel een sleutel naar meer toegankelijkheid.
Digitalisering laat zich overal voelen, ook in het contact tussen hulpvrager en hulpverlener. Maar is dat chatten en mailen niet heel onpersoonlijk? In een aangrijpende getuigenis verwoordt Iwein, hulpverlener bij het JAC van Halle, hoe een blended hulpverleningstraject er in de praktijk kan uitzien. Onze collega Marie vertaalt zijn verhaal naar vijf bruikbare tips over blended hulp. Het artikel lees je op sociaal.net.
Wil je Iwein en Marie wel eens live bezig horen over blended hulpverlening? Dat kan! Op 21 november doen zij hun verhaal tijdens de online inspiratiesessie 'Bouw samen met je cliënt aan een evenwichtig blended traject' van Onlinehulp Vlaanderen.
Info en inschrijven
Laat je niet verleiden door onbetrouwbare apps of websites rond welzijn of geestelijke gezondheid.🥴 Alle digitale tools die je op www.onlinehulp-apps.be terugvindt, zijn gescreend op helderheid, toegankelijkheid én betrouwbaarheid.👍
Ontdek wat de site onlinehulp-apps jou te bieden heeft 👉 https://lnkd.in/eRwKWctf
Vind jij er apps die je kan inzetten in jouw sector? #gezondheid #OnlinehulpVlaanderen #Bandbreedte
@https://lnkd.in/e4mRrZJX
Ben je de weg kwijt in het oerwoud van apps en websites ?
Ons team van experten screent het aanbod en bundelt kwaliteitsvolle apps en websites voor welzijn en geestelijke gezondheid.